1. שואבים את הספה
השתמש בשואב יד או במצורף המברשת על הוואקום שלך כדי לנקות פסולת ולכלוך ממשטח הספה. הקפד לנקות את הנקיקים שבהם מצטברים שיער חיות מחמד, פירורי מזון ולכלוך. אם הכריות לא מחוברות, הסר אותן ואקום משני הצדדים.

2. נקו את שטחי העץ או המתכת
נגב את רגלי הספה וחלקים אחרים שאינם מבד הספה בתמיסת מים חמים וסבון כלים נוזלי.

3. קבע את סוג הבד
מצא את התג על הספה וקרא את ההוראות לניקוי ריפודים. להלן הקודים המופיעים בתוויות:

WS: השתמש בחומר ניקוי עדין עם ואקום אדים או חומר ניקוי לניקוי יבש.
S: השתמש בחומר ניקוי יבש בלבד.
X: השתמש בוואקום בלבד. אין מים.
W: אתה יכול להשתמש במים כדי לנקות אותם.

4. הסר כתמים
לדעת לנקות ספה פירושו לדעת כיצד להסיר כתמים. אתה יכול להשתמש במנקה מסחרית או להכין חומרי ניקוי בעצמך מחומרים טבעיים שיש לך במטבח. חומרי ניקוי תוצרת בית זולים וטובים יותר לכדור הארץ.

כך תנקו ספה לפי סוג בד:

לריפוד בד: מערבבים 1/4 כוס חומץ, 3/4 מים חמימים וכף סבון כלים או סבון קסטיליה. שמים בבקבוק ריסוס. ערפל את האזור המלוכלך. לשפשף בעזרת מטלית רכה עד שהכתם ירים. השתמש במטלית שנייה לחה במים נקיים להסרת הסבון. יבש עם מגבת.

לריפודי עור. מערבבים 1/2 כוס שמן זית עם 1/4 כוס חומץ ומכניסים לבקבוק ריסוס. ריססו את חומר הניקוי על משטח הספה וחברו בעזרת מטלית רכה.

לריפוד סינתטי: מערבבים בקבוק ריסוס 1/2 כוס חומץ, 1 כוס מים חמימים וחצי כף סבון כלים נוזלי או סבון קסטיליה. ערפל את האזור המלוכלך וקרצף בעזרת מטלית רכה עד שהכתם ייעלם.
5. הניחו לספה להתייבש
השתמש במגבת כדי לספוג עודפי מים שנותרו על משטח הספה. תן לספה להתייבש באוויר. אם הוא לח, מומלץ להקים קופסת מחודדת על הספה לייבוש מהיר. מים עלולים לגרום לכריות ולבד להידבך.

לניקוי ספות מומלץ בחיפה הקליקו 

דילוג לתוכן