איזה מחשב נייד שווה לקנות?

תוכן עניינים

מתוך המגוון רחב של מחשבים ניידים שקיימים בשוק, איזה מחשב נייד הכי כדאי לקנות?

במאמר הבא ניתן את כל הטיפים החיוניים לקניית לפטופ /מחשב נייד.

למה משמש המחשב?

השאלה הראשונה היא מה השימוש שאנחנו הולכים לעשות במחשב? לימודים? משחקים? גלישה סטנדרטית באינטרנט? עבודה?

לפי זה נוכל לדעת איך לכוון אל מחשב שיכול לענות על הצרכים שלנו. כל מחשב נייד היום מתאים לגלישה רגילה באינטרנט, אבל אם רוצים להריץ עליו תוכנות קצת יותר כבדות מחשב חלש עלול לא להספיק.

ללימודים היינו ממליצים על מחשב נייד עם גודל מסך בינוני וביצועים ממוצעים ומעלה… צריך גם שיהיה קל יחסית ויתאים בדיוק לתיק למחשב נייד אותו אתם נושאים.

אם משתמשים במחשב לעבודה יכול להיות שיהיה צורך במסך גדול וביצועים גבוהים יותר כדי שיוכל להפעיל תוכנות כמו אקסל ומעבד תמלילים. יש מקצועות בהם הדרישה של התוכנות כל כך גבוהה (למשל אוטוקאד) ואז יש צורך במחשב נייד חזק במיוחד.

ביצועים

את הביצועים של מחשב נייד אפשר לחלק לארבעה מרכיבים עיקריים: מעבד, זיכרוןRAM, דיסק קשיח וכרטיס גרפי. לגבי זיכרון מומלץ להשתמש לפחות ב-4GB של זיכרון שזה המינימום היום לרוב המחשבים ומספיק להריץ א כל התוכנות הבסיסיות במהירות. 8GB מתאים כשרוצים ביצועים קצת יותר מהירים ולהרצת תוכנות קצת יותר כבדות ו-16GB מיועד לגיימרים.

המעבד של המחשב גם הוא חשוב מאוד וכאן זה קצת יותר מסובך להמליץ כי יש המון סוגים שונים של מעבדים. כדי שהמחשב יעבוד מהר היינו ממליצים על לפחות i3 עם מהירות של לפחות 3GHZ. אם כבר קונים מחשב נייד עדיף ללכת על טכנולוגיה מתקדמת יותר כי גם ככה התחום הזה מתפתח מהר ומעבדים שהיום נחשבים לחזקים יחשבו לחלשים עוד כמה שנים. מעבד אינטל i7 מומלץ לגיימרים ואנשים שרוצים להריץ תוכנות כבדות בצורה חלקה.

דיסק קשיח עדיף שיהיה בטכנולוגיה מתקדמת של SSD דבר שיגביר את הביצועים של המחשב בצורה משמעותית. 256GB זה גודל שאמור להספיק כי גם ככה הרוב היום נמצא בענן.

הכרטיס הגרפי חשוב מאוד לכל מי שרוצה לשחק משחקי מחשב או לצפות בסרטי וידאו במחשב. אינטל יצאה בתקופה האחרונה במספר דגמים טובים מאוד שמתאימים למחשב נייד אז זה יכול לגמרי להספיק. מי שרוצה פתרון יותר אקסטרימי יכול לבחור בכרטיס גרפי של חברת NVIDIA.

גודל מסך

גודל מסך ממוצע הוא 15 אינץ' וזה הגודל המומלץ לרוב האנשים. מי שרוצה מסך קטן יותר אפשר בהחלט לבחור גם 13 אינץ' ואפילו 11 אינץ' ופתרון זה יכול להתאים לסטודנטים ותלמידים.

17 אינץ' מתאים יותר להרצת משחקי מחשב ולעבודה. צריך לזכור שמסך גדול זה לא תמיד מה שאנחנו צריכים כי הוא צורך יותר חשמל וכבד יותר לנשיאה.

מסך מגע הוא אפשרות שקיימת בחלק מהמחשבים אם אתם רוצים להשתמש בו כמו בטאבלט, רק שימו לב שמסך מגע הוא חלק שיכול להתקלקל בקלות ומסובך יותר ממסך רגיל.

 

מחיר

מחירו של מחשב נייד נע בין 1000 ל-9000 ₪ כשמרבית המחשבים נרכשים במחיר של 3000 עד 6000 ₪. בעקרון היינו ממליצים לרכוש מחשב בסכום של לפחות 3000 ₪ כדי לקבל את הביצועים הטובים ביותר.

עוד דברים לשים אליהם

מותגעדיף תמיד לרכוש מחשב של מותג מוכר HP,Dell,ASUS וכדומה

מערכת הפעלה– צריך לשים לב מהי מערכת ההפעלה שאתם מקבלים עם המחשב. Windows 10  היא המומלצת ביותר.

אחריות– מהי תקופת האחריות שאתם מקבלים על המחשב.

אביזרים נוספים – איזה התקנים מגיעים עם המחשב? בלוטוס WIFI רמקולים מובנים וכדומה.

תודה שנשארתם עד הסוף ושתהיה לכם קנייה נעימה, אנחנו כאן כדי לעזור.

דילוג לתוכן