חומרי הדברה משמשים להדברת מזיקים המשפיעים על היבולים. חומרי הדברה אלו הם לרוב מהזן הסינטטי ומכילים כימיקלים סינתטיים שעלולים להיות רעילים לסביבה. צורה זו של הדברה אינה בת קיימא, מכיוון שהיא פוגעת יותר ממה שהיא מועילה.

אחד הפתרונות לבעיה זו הוא הדברה ירוקה. ניתן להגדיר הדברה ירוקה ככל הדברה המופקת מחומרים טבעיים, כמו תמציות צמחים או אנזימים, שפחות מזיקים לסביבה.

ישנם סוגים רבים ושונים של חומרי הדברה ירוקים זמינים כיום, אך לכולם יש כמה תכונות משותפות: הם משתמשים בחומרים טבעיים ולא סינתטיים, יש להם השפעה נמוכה יותר על בריאות האדם והסביבה, ויש להם עלות נמוכה יותר לחקלאים שמשתמשים בהם.

חומרי הדברה ירוקים אלו מספקים אלטרנטיבה להדברה שהיא בת קיימא והרבה

חומרי הדברה הם קוטל עשבים נפוץ שאנשים משתמשים בו כדי להרוג צמחים ופטריות. עם זאת, ישנם סיכונים בשימוש בחומרי הדברה אלה מכיוון שהם עלולים להיות רעילים לבני אדם ובעלי חיים. יתרה מכך, חומרי הדברה מסוימים עלולים לגרום לנזק סביבתי.

לכן אנשים רבים חיפשו חלופות להדברה ירוקה במהלך השנים האחרונות. חלופה אחת כזו היא שמן נים שהוא חומר הדברה על בסיס צמחי שיש לו היסטוריה ארוכה של שימוש אנושי בהודו ובסרילנקה לרפואה והדברה. נמצא שהוא בטוח לבני אדם וגם לבעלי חיים, ללא השפעות שליליות על הסביבה.

למעשה, שמן נים יכול אפילו להפחית את שחיקת הקרקע על ידי מתן שכבת הגנה נוספת מפני גשמים עזים או שיטפונות מפני שטיפת קרקע עליון מאדמות לא מוגנות.

חומרי הדברה קונבנציונליים מזהמים את הסביבה ונכנסים לאספקת המזון שלנו. יש בהם כימיקלים מסוכנים שעלולים להיות מסוכנים מאוד לגוף האדם, במיוחד תרכובות הגורמות לסרטן. חומרי הדברה ירוקים נותנים מענה לבעיה זו מכיוון שהם נקיים מבחינה אקולוגית, ניתנים לשימוש מבלי לפגוע בבני אדם ומתכלים בקלות.